-
Uudehko Android-puhelin, vastapuoli ei kuule minua (ajoittain), miksi?
Luurissa havaittiin pian käyttöönoton jälkeen sellaisia oireita, että vastapuoli ei aina kuule minua, ääneni katoaa ajoittain. Minä kuulen vastapuolen hyvin. Vastapuoli alkaa kuulla minua kun vaihdan puhelimeni toiselle korvalle tai pyörähdän itse paikallani 180 astetta eli kun puhelimen asento selvästi muuttuu. Ei varmaan ole kyse operaattorin signaalin voimakkuudesta, ollaan nimittäin hyvissä kenttäolosuhteissa pk-seudulla ja ulkona.
Laite on parhaillaan jo kolmatta kertaa takuuhuollossa, miten mahtaa käydä?
1. kerralla siihen vaihdettiin mikrofoni ja päivitettiin ohjelmisto. Vaiva ei korjaantunut ja oireet lisääntyi: Akun kesto meni surkean lyhyeksi ja puhelin/akku kuumeni poikkeuksellisen kuumaksi.
2. huoltokierroksella puhelimeen oli ilmeisesti vaihdettu suurinpiirtein kaikki sisuskalut kun IMEI-koodikin oli vaihtunut. Akunkesto palautui normaaliksi ja kuumeneminenkin loppui, ajoittaiset kuuluvuusongelmat säilyi.
3. korjauskierros on työn alla (en ole vielä puhelinta takaisin saanut). Pyysin jo puhelimen vaihtoa kokonaan uuteen, katsotaan miten käy.
Mistä tuollainen toispuoleinen kuuluvuusongelma voi johtua?
Yksi tuli vasta tätä huollon valmistumista odotellessani mieleen:
Puhelimen oston yhteydessä ostin siihen samasta liikkeestä suojakuoret, muovinen kotelo, nahka-/tekonahkakannella. Etukannessa olevassa läpässä on melko vahva magneetti jolla kannen saa "lepotilassa" lukittua takakanteen. Voisko tuollainen magneetti häiritä kuuluvuutta VAIN toiseen suuntaan?
Kommentoikaa tuota arvaustani ja tuleeko mieleen muita syitä?
5 vastausta
-
Kai voit kokeilla ilman suojakuorta? Jos ei vaikutusta niin paras vaihtoehto on vaihtaa puhelinta .
-
Jos imei koodi on vaihtunut on jo vaihdettu kokonaan uusi (tai käytetty) puhelin.
Mikä malli? Ehkä puhelin on vaan huono? -
Kai voisinkin, mutta puhun puhelimessa lopulta niin vähän (joskus menee viikkokin ilman ainuttakaan puhelua) ettei viitsisi millään pyöritellä puhelinta ilman suojakuoria milloin missäkin taskussa tai kassin pohjalla.
Lisäksi tuo mahdollisesti magneetin aiheuttama häiriökin tuli mieleen vasta nyt kun kun puhelin on tällä kolmannella kierroksella viipynyt huollossa jo neljättä viikkoa. Huolto odottaa kuulemma valmistajalta jotain tietoa tai osaa tai hyväksyntää tuotevaihdolle tms.
Olen keskustellut huollon kanssa jo kahdenkin eri henkilön kanssa ja molemmat olivat vahvasti sitä mieltä, ettei voisi olla tuon magneetin syytä ja että vika olisi kuitenkin itse puhelimessa. Sanoivat, että liikkeen puhelimiensa lisäksi myymät tarvikkeet ovat alkuperäisiä ja niin hyvin testattuja ettei tällainen häiriö voi olla mahdollista (?). -
Piti kommentoida tuota 1. vastausta, mutta menikin erilliseksi vastaukseksi, sorry.
Mutta kerrottakoon nyt sitten tässä samalla kertaa, että puhelin on syksyllä Gigantista ostettu Nokia 3, hinnaltaan 149€. Minulle riittää alle parin satasen puhelimet ominaisuuksiltaan kunhan ne vaan toimisivat. Ei huvita sijoittaa useita satasia kuitenkin varsin vähäisellä käytöllä olevaan luuriin. -
Paras ratkaisu on ottaa takuu kuitti esille ja sopia kyseisen myyjän kanssa vaihto toiseen samanlaiseen puhelimeen.Kyseiset tai melkein kaikki on tehty liukuhihnalla Kiinassa,sattui vain niin sanottu maanantai kappale sinulle.Toivottavasti saat sen vaihdettua uuteen ilman isompia sotkuja.
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.