-
Tulostin ei toimi (tai toimii vain satunnaisesti) taka-USB-portissa
Seuraava outo ongelma. Koneessani on 2 USB-porttia edessä ja 4 takana.
Tulostimeni (HP Laserjet 1020) toimii aina etuportissa ja satunnaisesti takaportissa. Tämä jo ensinnäkin paljastaa että ainakin ajurit ovat oikeat koska muuten ei toimisi ollenkaan.
En ole varma ovatko USB-portit versiota 1.1 vai 2.0, mutta jos ovat eri niin varmaan voi olettaa että edessä on 2.0 ja takana 1.1.
Suuria datamääriä siirtäviä laitteita, kuten muistitikkuahan halutaan yleensä käyttää etuportissa. Mutta eikös tulostin ole suhteellisen hidas laite joten USB 1.1 pitäisi riittää, vai mitä?
Kaikki muut USB-laitteet toimivat sekä taka- että etuportissa, joten mikään portti ei voi olla varsinaisesti rikki.
Jossain luki että kyseessä olisi virtaongelma, mutta en usko tähänkään sillä tulostinhan ottaa virtansa pistorasiasta eikä USB:ltä.
Alussa mainitsin että tulostin toimii satunnaisesti takaportissa. Tämän lisäksi silloin kun tulostin ei toimi takaportissa, sen saattaa saada toimimaan poistamalla summassa Control Panelin Laitehallinnasta USB-ohjaimia ja antamalla koneen löytää niitä uudestaan. Tämäkään temppu ei toimi aina.
3 vastausta
-
En usko että emossa olisi 1.1 ja etupaneelissa 2.0. Toisinpäin voi olla.
-
Yleesäkkin ongelmia aiheuttaa liittimien rukkaaminen, käytä laitetta aina samassa usb portissa niin ongelmat vähenee.
-
Kuulostaa ajuriristiriidalta. Olet luultavasti käyttänyt tulostinta jokaisessa USB-paikassa ja jokaiselle paikalle on asennettu omat ajurit automaattisesti Windowsin toimesta.
Poista kaikki aikaisemmat asennukset jos mahdollista, laita tulostin siihen yhteen USB-paikkaan johon tulet sen aina laittamaan, ja asenna valmistajan sivuilta oikeat ajurit laitteeseen, vaikka Windows omat ajurinsa asentaakin. Nämä valmistajan ajurit poistavat Windowsin ajurit käytöstä asennuksen yhteydessä.
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.