-
Pankkikortin magneettijuovan tuhoaminen
Koska pankkikortin magneettijuovan ainoa funktio tänä päivänä on rikollisten kopiointilaitteiden mahdollistaminen, niin voinko raapia sen piloille ja olla paremmin turvassa?
6 vastausta
-
Raavi vaan,eipähän ole minun pankkikorttini.
-
Magneettijuovan voi irroittaa kortista, jos/kun et sitä mihinkään tarvitse. Kannattaa huomioida, että jotkut vanhat bensa-automaatit käyttävät magneettijuovaa kortin lukemiseen, joten niissä kortti ei silloin toimi. Uudemmat automaatit käyttävät sirua, vaikka nielaisevatkin kortin kokonaan.
Magneettijuovaa ei välttämättä kannata raapia, vaan sen saa helposti irti kortista. Magnettijuova ei ole kiinni kortin muovissa, vaan kortin pintaan laminoidussa muovikalvossa. Muovikalvon voi irroittaa helposti rapsuttamalla sen yhdestä kulmasta irti ja vetämällä sitten pois. Samalla saat kortista pois takana olevan kolminumeroisen turvatunnuksen, joten varastetulla kortilla ei pysty maksamaan netissä.
Huomaa myös, että pankkien mukaan modattu kortti ei ole kelvollinen maksuväline, joten myyjä voi kieltäytyä hyväksymästä kortilla tehtyä maksua. Käytännössä ongelmia ei kuitenkaan varmaan tule vastaan. -
Kyllä.
-
minä olen raapinut nykyisin aina kaikista sirukorteista mangneettijuovan käyttökelvottomaksi. Ei ole ollut tarvetta.
-
Foliohattu nauraa sitten lisää kun huomaa että tililtä on viety Virosta käsin kaikki rahat.
Ihan uutisista voi näistä huijauksista ja kortinkopio laitteista milloin missäkin automaatissa -
Normaalisti vastaan nimimerkkilläni mutta asian arkkuuden vuoksi kirjoitan nyt ns.anonyymisti.
Ite poistan myöskin sirun debit&credit kortistani. Itse asiassa se siru on just se kaikista pahin. Missä ikinä oletkin tai teetkään niin Ne tietävät sinusta kaiken. Vuoraan jopa lompakkoni foliolla niin kaupan kassajonossa takanani oleva "asiakas" saa sitten yrittää skannailla jos siihen pystyy.
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.