Kysy

11 vastausta

  • Molemmat, mutta suurin tekijä on tehopainosuhde. Jos haluat suorituskykyä vaihda ahdin hieman suuremmaksi, isonna välijäähdytin ja nosta hieman ahtopainetta jos haluat paljon ahtopainetta vaihda suuttimet isommiksi. ecu eli ohjainyksikkö on tietty softattava ahtopaine ja suutinmuutoksiin. --tehollahan auto kulkee mutta kiihtyvyyttä voi parantaa lisää tehoon sopivilla välityksillä :)

  • Kyllä ne vanhat V8 legenda ajat on mennyttä tän päivän skylinet, imprezat, evot ym. jättää ne menen tullen, olihan isossa 8.ssa sitä vääntöä, mutta kun sekin alkaa olla menneen talven lumia.

    Nykyisten ns. vaikka nyt niiden riisikuppien R4 ahdettujen rinnalla, kun ahtopaineet nousee sinne tarvittaviin määriin alkaa vapaasti hengittävien V8.n Nm.t olla lähes mopedi luokkaa, saati ajo-ominaisuudet, kun peliä pitää viedä vauhdilla eteenpäin vähänkin mutkaisempaa tietä.

    Nuo ajo-ominaisuudet kun ei jenkeissä kovin paljoa yleensä loista muutamia malleja lukuun ottamatta esim. nyt n. kahdeksankymmentä luvun puolivälin vette jolloin ZR1 mallikin tuli niissä on jo ominaisuuksia 5.7 vette vs. esim. 944 porsche joka omaa sen n. 2.5l R4 turbo moton.

  • @jonzefin jos kuvitellaan tilanne, että on rahaa vaikka 4000 euroa, ja voi joko parantaa moottorin eri osia, tai parantaa kytkintä ja vaihdelaatikkoa, niin kumpaan kannattaa sijoittaa jos haluaa vain raakaa suorituskykyä?

  • Sanotaan nyt näin, että jos on ennestään ok motti, mutta voimansiirto on aivan hirvittävä, niin silloin kannattaa satsata voimansiirtoon, mutta jos taas mottina pyörii hikinen nuhapumppu, mutta voimansiirto pelittää hyvin, niin sitten moottoriin rahat.

    + Kaikki turha paino pois.

  • vääntömomentti.

  • Onhan noita 1.4 tupla turbolla 160hp, niin kyllä ne alle 8aan kiihtyy sataseen. Tossa vaikka vw http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Scirocco. mut keveydessä on muutakin hyötyä, kun kiihtyvyys: kulutus, jarrutusmatka, käsiteltävyys jne..

  • Lainaus:
    No kyllähän se kone on joka vaikuttaa, niin sanotusti voima jyllää... V8:lla kun kerran ajelee niin sen eron huomaa riisikippoihin... Se vaan vaatii rahnaa ajella v8 vehkeillä ;)
    No todellakin, ja se rahna uppoaa hitsarille mädän caprice classicin peltien fiksailuun...

  • AATTELEPPA IHAN ITE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Et hyödy kytkimestä/lootasta juuri mitään "Molemmat, mutta suurin tekijä on tehopainosuhde"...........

  • Ei tollasta voi kysyä.....

  • No kyllähän se kone on joka vaikuttaa, niin sanotusti voima jyllää... V8:lla kun kerran ajelee niin sen eron huomaa riisikippoihin... Se vaan vaatii rahnaa ajella v8 vehkeillä ;)

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista