-
Kuinka korjaan viallisen Outlook Express -sähköpostikansion?
Outlook Expressin sähköpostikansio on vioittunut. Osassa kansioista ei näy viestejä lainkaan, osa antaa virheilmoituksen, eikä viestejä näy.
Yksi vastaus
-
Outlook Express tallentaa sähköpostit .dbx -päätteisiin tietokantatiedostoihin. DBX-tiedostot voivat vioittua monen tekijän vaikutuksesta. Mikäli epäilet vikaa DBX-tiedostoissa, sulje Outlook Express välittömästi ja ota varmuuskopio tiedostoista.
Oletusarvoisesti tiedostot sijaitsevat
%userprofile%\local settings\application data\identities\{user guid}\microsoft\outlook express\
-hakemistossa. {user guid} on uniikki tunniste, joka on eri jokaisella käyttäjällä.
Kun olet kopioinut kaikki tiedostot talteen, valitse Outlook Expressissä "Tiedosto, Kansio, Järjestä uudelleen kaikki kansiot".
Jos kansioiden uudelleenjärjestely ei auta, ovat kansiotiedostot vioittuneet, ja sähköpostit täytyy palauttaa erikseen esim. DBXtract-työkalulla. Ohjelma etsii DBX-tietokannasta sähköpostiviestejä ja tallentaa ne erikseen .EML-muotoisiin tiedostoihin. Nämä viestit voi kopioida takaisin Outlook Expressin kansioon "raahaa ja pudota" -menetelmällä, eli valitsemalla tiedostot ja raahaamalla ne Outlookin kansionäkymään.
DBxtract työkalun voit ladata esim. osoitteesta
http://www.technibble.com/repair-tool-of-the-week-dbxtract-45/
Tämän jälkeen lataa kunnollinen sähköpostiohjelma.
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.