-
Ajastimet ulkokäyttöön.
Onko kellään kertoa kokemuksesia ulkokäyttöön tarkoitetuista ajastimista? Mitään hyötyä ei ole pitää autoa 8 tuntia roikan nokassa vaan ajattelin että jonkunlainen ajastin vois olla kätevä. Emäntä kun lähtee töihin puoli kahdeksan aikaan niin jos sais ajastettua lämmityksen alkamaan viiden-kuuden kieppeillä.. helpottas elämää kummasti..
13 vastausta
-
? Niitähän saa melkein maitokaupasta! Jep ei ole mitään järkeä pitää piuhan päässä 8:aa tuntia. Saattaa jopa huomata sähkölaskussa, kun alkaa käyttään ajastinta.
-
Theben Timer vuorokausikellokytkin on paras valinta. Hinta on vajaa parikymppiä ja toimii kuin junan vessa. (Ei VR)
-
Nuo ajastimet ovat ainakin tolpparasiassa aina vuoden päästä epäkunnossa. Paras ja fiksuin systeemi on aina virrat tolpassa ja termostaattisäädin lohkolämppärin väliin sekä sisäpistorasiaan. Kokonaiskulutus vastaa alle kahden tunnin jatkuvaa kulutusta, vaikka on päällä koko ajan. Sisätilat pysyvät +5 asteessa, eikä vesi valu auton kyljille. Noita on kahta tyyppiä; tolppajohdossa oleva termostaatti tai sitten Calix/Defa johtoon haaroittimella tuleva moottoritilaelementti + sisäpistorasiaan lisäpala. Tämä jälkimmäinen paketti on itsellä toiminut jo monta talvikautta luotettavasti. Auto on aina lähtövalmis ilman virittelyja ja lähtöaika-arveluita!
Muuten, mitä järkeä on kytkeä niitä 2 kwh sisälämppäreitä? Harvoissa autopaikoissa niitä edes sallitaan. Käytännössä 750- 1200 Watin tehoisilla pärjää oikein hyvin ja em. termostaattihoidolla virtaa menee vähän. -
Vuorokausiajastimia ei tarvitse räpläillä ollenkaan sen jälkeen
kun ne on kerran ajastanut. Jo nimikin sen sanoo. -
Semmoisia kiekolla olevia ajastimia saa tosiaan maitokaupoista 2-10 eurolla. Kannattaa tosiaan ostaa tuollainen "analooginen" eikä digitaalinen, koska ne digitaaliset ovat niin epäluotettavia varsinkin kovalla pakkasella.
Ja totta kai siinä säästää, lohkolämmitin + tehokas sisätilanlämppäri voi viedä jopa 2 kWh eli 8 tunnin aikana jopa lähemmäs toista euroa. -
Hommaa sitten sellainen,jossa on isot numerot.Näkyvät hämärässä paremmin.
-
Kannattaa sijoittaa kerralla sellaiseen parin kympin analogiseen ajastimeen. Kestää hyvin ulkokäytössäkin ja pysyy ajassa kuukasia. Ja saa useimpiin lämpötolppiin mahtumaan jos on tarvis. Halvemmat tahtoo olla isompikokoisia.
-
Joo kiitos.. niin minäki vähän karsastan niitä digitaalisia sen takia että ne paukahtaa kunnon pakkasissa kuitenkin. Hyvänä esimerkkinä autossa oleva sisä/ulkolämpömittari.. Toimii tosi hyvin siihen asti kunnes on -10astetta, siihen jämähtää.. Pitää huomenna käydä kattomassa millanen tarttuu mukaan.
-
"Vuorokausiajastimia ei tarvitse räpläillä ollenkaan sen jälkeen
kun ne on kerran ajastanut. Jo nimikin sen sanoo."
Voihan jollakin olla niin säännöllistä elämää- samalla aikataululla- että kerran ajastettu riittää. Sitten ei tarvitse kun yksi sähkökatko... -
Suositellaan tähän nyt merkiksi Eberle:ä. Maksaa sen parikymppiä, mutta hemmetin paljon mukavampi käyttää kuin ne parin euron vastaavat.
-
Itsekkin käytin aikaisemmin ajastinta, mutta kun se oli aina sellaista säätämistä ja aina piti yrittää illalla muistaa käydä se virittämässä päälle, niin totesin että saa samalla tehokkaasti silmät auki ja pirteän olon kun aamulla sängystä ylöspäästyä ensimmäisenä käy tökkäämässä lämmittimen pistokkeen kiinni, ja vasta sitten rupeaa keittelemään aamukahvia. Päälle pukiessa ja aamupaskalla käydessä sitten kuluukin juuri senverran aikaa että auto ehtii mukavasti lämmitä.
Tämä ei tietenkään toimi kerrostalossa asuville ihan niin mukavasti kuin näin omakotitalossa. -
Onko olemassa autonlämmitykseen tarkoitettuja "kaappeja" jossa lämmitysaika oli 3 h, nykyisten 2 h sijaan.
-
että käyt aamupaskalla.
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.