Kysy
  • samsung m3 portable kiintolevy, ostin 10 pv sitten ja ei lähtenyt toimimaan.

    Diagnostiikkaohjelma ilmoitti että levy on viallinen. koska ostosta alle 14 vrk voiko rahat saada takaisin?

5 vastausta

  • 14 päivän palautusoikeus koskee käyttämättömiä tuotteita jota on ostettu etämyynnistä. Esim verkkokaupasta.
    Mutta viallisen laitteen voi vaihtaa toimivaan oli se ostettu postimyyntinä tai ihan liikkeestä.
    Liikkeestä tehty kauppa on sitova ja myyjä voi antaa uuden toimivan laitteen tilalle.
    Kaupan purkua voi vaatia, mutta kivijalka myyjän ei tarvitse siihen suostua jos voi antaa samanlaisen tai vastaavan laitteen tilalle.

  • Soitin liikkeeseen ja myyjä sanoi että saan hyllystä uuden tilalle. Kun vein levyn niin liikkeen pomo oli paikalla ja hän sanoi että levy tarkastetaan ja yritetään eheyttää ja formatoida. Näytin näyttökuvan diagnostiikkaohjelman raportista ja sanoin että haluaisin uuden koska tuo disk manager selkeästi kertoo että levy on vaurioitunut.

    Sanoin että myyjä lupasiuuden, mutta ei vaan omistaja suostunut , joten aika huono tuntuma jäi liikkeestä. Mutta minkäs teet.

  • jos saat saman levyn takaisin. muista että liikkeen virhevastuu on edelleen voimassa. jos laite edelleen ongelmoi, kiikuta taas takaisin kauppaan ja vaadi uusi.
    jos kauppa ei siihen suostu, soita paikalliselle kuluttajaasiamiehelle.

  • Onneksi otin näyttökuvan kun diagnostiikkaohjelma ilmoitti levyn olevan viallinen. Kun menin hakemaan levyä, sanottiin siinä ei ole mitään vikaa ja on ajettu diagnostiikkaohjelma. Sanoin että samsungin kiintolevyn oma ohjelma ilmoitti viasta . Näytin diagnostiikkaohjelman kuvan niin sitten oli myönnettävä että siinä disk managerin mukaan on vikaa.
    kysyin miten diagnostiikkaohjelma voi näyttää eri tuloksia, sitten tuli mieleen että varmaan ovat ajaneet pika tarkastuksen , disk managerissa oli pikatarkastus ja syvällisempi levyn tarkistus

    No sanoin että tuohon levyyn en luota niin sainkin uuden joka toimii hyvin.

    Näköjään kannattaa aina kuvata laitteiden vikatilanteet, niin on mustaa valkoisella jos jotain hajoaa

  • Tottakai voi saada rahat takaisin, ota myyjään yhteyttä. Tai sitten uusi levy tai vastaava.

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista