-
DHCP ei toimi modeemissa,mikä avuksi?
Minulla on TP-linkin TD-W8960N modeemi, jossa on parikin probleemaa.Ensimmäinen on se,että en saa siihen aikaa määritettyä,koska sivuvalikosta Managementin alta puuttuu Internet Time valinta kokonaan,lisäksi kun vertaa ohjekirjan valikoihin, niin näyttää puuttuvan muitakin optioita. Päivitin modeemiin uusimman ohjelmiston ja se ei auttanut asiaa yhtään.Toinen kummallinen ominaisuus kyseisessä modeemissa on se että Internet valo ei pala,vaikka yhteys toimiikin.
Nettiyhteydessä on myös se ongelma että en saa talon sisällä DHCP:tä toimimaan ongelmitta( eli ip-modeemille ja koneille harmaat IP:t).Laitteita on testattu useita ja eri kokoonpanoilla: tämä uusi TP-link, vanhempaa mallia oleva TP-link yksin ja pakasta vedetyn D-linkin tukiaseman kanssa,uusi Intenon xDSL5671-modeemi yksin ja D-linkin tukiaseman kanssa( näissä yhdistelmissä modeemi siltana ja tukiasema nattina,DNAn nettiyhteys).Kaikissa sama ongelma, eli langaton verkko toimii ok ja saa IP:t modeemista, mutta verkkojohdolla ei toimi ja välillä taas niin että milään yhteystavalla ei toimi (tämä sitten korjaantuu sillä että resetoi laitteet ja fiksaa langattoman verkon uudestaan) Niin kyllä toimii että koneet hakevat IP:t suoraan palveluntarjoajalta(mutta kun ei ip:t tuppaa riittämään) Tuo vanha TP-link toimi vanhassa kämpässämme ihan moitteettomasti ja ongelmat alkoivat kun muutimme uuteen kämppään ja yhteys vaihtui.
Käyttöjärjestelmiä meillä on XP:tä, vistaa ja Windows 7:aam joten en usko että Windowsit temppuilevat..
Olen alkanut kallistumaan pikkuhiljaa siihen että yhteydentarjoajan päässä olisi jotakin joka häiriöt aiheuttaa,mutta vielä elää pieni tarve turvata oma pää,ettei tule sanomista.Onko jotakin hyviä vihjeitä joita voisi vielä kokeilla?
Yksi vastaus
-
tl;dr
Vastaa kysymykseen
Huom! Ethän vastaa pelkällä linkillä. Vaikka vastaus kysymykseen löytyisikin linkin takaa, tiivistä sen sisältö tähän, jotta lukijan ei tarvitse siirtyä toiseen palveluun saadakseen tarkan vastauksen kysymykseensä.