Kysy

4 vastausta

  • Ei kansainvälistymisestä ole kyse, koska nämä toimijoiden alueet ovat Suomessa. Kyse on kielipolitiikasta. Nimi ei voi enää olla suomenkielinen koska ruotsinkielinen (maailman hemmotelluin vähemmistö) loukkaantuu moisesta. Idioottimaiset nimet ovat siis kompromissi. Vuosia sitten Tielaitoksesta piti tuleman Tietapio. Ei sitten tullut ruotsinmielisten vaatimuksesta.

  • Kyse on kai pääasiassa tuosta kansainvälistämisestä. "Yksi tärkeä osa brändiä on nimi sekä visuaalinen ilme, joiden valintaa ohjaa muotivirtausten lisäksi myös käytännöllisyys. Globaaleilla markkinoilla tarvitaan lyhyitä nimiä, jotka toimivat sellaisenaan eri kielialueilla. – Esimerkiksi Itella, Destia tai Fortum aiheuttavat Suomessa närää, mutta yritykset haluavat olla kansainvälisiä ja toimia kustannustehokkaasti yhdellä nimellä ja yhden nettiosoitteen kautta. Ainoastaan brändit, joiden tulevaisuus on suunniteltu Suomen markkinoita varten, voivat ottaa suomenkielisen nimen, von Hertzen sanoo. Monilla yrityksillä nimi on a-loppuinen, kuten Nordea tai Elisa, sillä naiseen viittaavan nimen uskotaan herättävän mielikuvia palveluhenkisyydestä. Usein myös riittää, että brändi kuulostaa kivalta, kuten Google, Yahoo, Crocs tai Twitter. "
    http://www.fintra.fi/fileadmin/user_upload/pdf/Move_on_4-09.pdf

  • Kyllähän sen nimen täytyy olla Enklantia, on se niin hienoo.
    Eihän meidän tavallisten tallaajien kuulukaan ymmärtää niitä.

  • Tuntematon käyttäjä kirjoitti:
    "Ei kansainvälistymisestä ole kyse, koska nämä toimijoiden alueet ovat Suomessa"

    Kyllähän se pitkälti on kyse kansainvälisyydestä.
    Destialla on liiketoimintaa myös Norjassa ja Ruotsissa.
    Itellalla on liiketoimintaa 15 eri maassa.
    Fortumilla on liiketoimintaa 14 eri maassa.

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista