Kysy
  • Kiitos hyvistä vastauksista mutta tarkennan vielä. Honda civic vm 91 ruisku. Outo vika, kesällä ei käynnisty tietyssä lämpötilassa. Kylmä- kone käynnistyy mutta auringosta ei. Sähköpuoli, virranjakajankansi ja johdot ym. vaihdettu joku vuosi sitten.

7 vastausta

  • kannattanee varmaankin etsiä joku honda foorumi ja kysellä sieltä

  • Luultavasti civicin tyyppivika, ns. pääreleessä huonoja juotoksia. Sijaitsee kuskin jalkatilassa vasemmassa reunassa. Saa korjattua kun avaat sen ja tinaat liitokset uudestaan.

  • Ilmeneekö vika kesällä lämpimällä koneella? jos vain sillon niin epäilen imusarja vuotoa. Kylmällä koneella kesällä ja talvellä käynistyy hyvin mutta lämpimällä koneella vain kesällä tekee tuomosta. Mulla oli kaasari vw polossa kaasarin kiinitysruuvi löysällä. Sillon oli myös vikana että kävi välillä 3 pytyllä ja tehot hukassa. Kaikki ongelmat hävisi kun nakkasin uudet tiivisteet ja kaikki pultit oikeisiin momentteihin. Jos kertosit tarkempia tietoja viasta niin voisi tarkempaa arvausta antaa. Lämmin vai kylmä kone? Käynistyykö se jossain välin vai loppuuko akku ennen tyhjenemistä? lähteekö se työntämällä kuitenkin käyntiin? onko kaikki sytytys osat missä kunnossa? tulpat, puolan johdot, virranjakajan kansi? kaasari vai ruisku kone?

  • Luulisin että on ruiskukone . Lämpötila anturi / ilmanlämpötila anturivialta kuulostaa. liitosvika johdoissa voi olla , mutta kostealla ilmalla vaivaa ei kuivalla. mutta avaaliitokset ja ruiskuttele niihin vaik wd40 (ei agenttia)

  • koita painaa ctrl+alt+del

  • ongelma varmaan selvinnyt, mutta ongelman aiheuttaa siis kylmäjuotokset bensapumpun pääreleessä. Lämpimällä ilmalla jos auto seissyt auringossa ei taatusti lähde käymään kun kuskin jalkatila missä rele sijaitsee on lämmin. Erityisesti EG-civiccien ongelma. Helppo korjata itse jos on notkea, kuskin penkki taka-asentoon, sulakeboksin kansi pois, jos on aikaa niin koko ratin alapuolinen muovisuojus kannattaa ottaa pois, helpottaa huomattavasti. Sit sirkusasennossa irrottelemaan päärelettä, sulaketaulun vasemmalla puolella konepellinavauskahvan takana harmaa boksi (5cm x 5cm x 5cm) johon menee johtoja. muistaakseni yhdellä 10mm mutterilla kiinni. Kun oot saanut releen ja liittimen irti, irroita rele muovisuojuksesta varovasti talttapäisellä ruuvimeisselillä ja käy kaikki juotokset kolvilla läpi sulattaen ne kunnolla uudelleen. kasaus käänteisessä järjestyksessä ja volaa..

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista