Kysy
  • Onko olemassa joku matemaattinen yksikkö, jolla voidaan määrittää esim. pelien vaatimuksia, ja laskea kuinka hyvin kone jakaa pyörittää sitä?

    Joku matemaattinen termi, joka laskee suorittimen, muistien ja näytönohjaimien työkuorman, tekisi jonkun suhteellisen "laskentateho" vertailun eri pelien ja ohjelmien kanssa, ja tulostaisi luvun, joka pitää ylittää että peliä voi pelata sujuvasti

    Sillä voisi sitten mielenkiinnosta vertailla vaikka pelikonsoleita ja muita laitteita. Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko aikaa kuluisi wanhalta nintendo entertainment systemiltä laskea yksi frame crysis kakkosen peliä, vai olisiko se edes mitenkään mahdollista..

    laskennan määrä jaettuna sekunnilla, työnmäärä per millisekunti tai joku vastaava tapa, varmasti sellainen onkin jo, mutten tiedä..

2 vastausta

  • FLOPS on lähinnä tuota suorituskyvyn mittausta, mutta se on todella harvan pelin kohdalla käyttökelpoinen luku
    http://en.wikipedia.org/wiki/FLOPS

    Crysis ei kyllä NES:illä pyöri edes superhitaasti, koska noiden 8-bittisten suorittimien muistiavaruus ei riitä niin pitkälle, että edes prosentin pelistä saisi laitteen muistiin. Lisäksi ne eivät tue liukulukuja, joten niiden vertaaminen tuolla FLOPS:illa on hankalaa.

  • Tarpeeksi tehokas mylly, niin ei tarvii itkeä tehojen takia!

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista