Kysy
  • Miksi vuodesta toiseen, pelistä peliin FPS peleissä aseet mallinnetaan väärin?

    1. Hylsyt lentävät ulos aseen VASEMMALTA puolelta. Aseella ei oikeasti voi ampua jos hylsyt lentävät päin pelaajan pärstää.

    2. Vajaan lippaan vaihto. Aseessa on patruuna piipussa, liikkuvat takana ja silti siitä virityskahvasta tai luistista kiskotaan JOKA KERTA kun lipas vaihdetaan. JA PIIPUSSA OLEVA PATI EI EDES TULE POIS.

    3. Edelliseen lisäten, täysi lipas 30 patia + piipussa yksi. Minne se piipussa oleva patruuna katoaa kun lipas vaihdetaan?

    4. Ammukset ja aseet ovat painottomia. Pelaaja voi kantaa mukanaan pateja vaikka koko varuskunnalle menon siitä yhtään hidastumatta. Aseitakin voi olla mukana peräkärryllinen.

    5. Miljardittain virtuaali panoksia räiskitään joka päivä, mutta joukkoon ei mahdu yhtään viallista panosta joka jättäisikin laukeamatta.

    6. Aseet eivät tarvi huoltoa, ne eivät jumitu, niissä ei ole toimintahäiriöitä. tähtäimet on aina kohdallaan vaikka aseen yli ajaisi tankilla.

    Ja nämä virheet löytyvät myös ns. reaslistisuuteen pyrkivistä sota simuista. HAH


    MIKSI siitä naurettavan kokoiseksi paisuneesta pelinteko budjetista ei käytetä edes osaa tekijöiden tietojen päivitykseen? Valoefektit, varjot ja lätäköiden loiskeet kyllä yritetään tehdä realistiseksi, mutta peleissä missä aseet ovat varsin keskeinen osa, ne ovat aina ja aina vain uudelleen vähän sinne päin sutaistuja.

    aseet fps Pelit

9 vastausta

  • Realismi myy huonosti. Eli kukaan ei tod. näk. osta peliä tuollaisten asioiden takia, joten peliyhtiöiden ei kannata sijoittaa resursseja asiaan, joka ei paranna myyntilukuja.

    1. Vasemmalta puolelta ampuville tällainen ase on käytännöllinen (esim. AR-15-malleja löytyy tällaisina). Peleissä kyse on vain näyttävyydestä (eli kuten toimintaleffoista on opittu, on hylsyjen lentäminen hienoa), ja nämä hylsyt on helpompi nähdä, jos ne lentävät silmien edestä ohi.

    5. Satunnaisuus pilaa moninpelit. Eli pro-pelaajille olisi lähinnä rasittavaa, jos se headshot ei onnistu, kun ase menee jumiin.

    6. Far Cry 2:ssa aseet hajoavat käytöstä. Pelatessa tämä on tosin vain rasittavaa, kun uusia aseita saa hakea jatkuvasti.

  • No jos realismia haluat noiden aseiden toiminnan osalta niin kokeile Americas armyä. Muuten en ota pelin laatuun enkä hyvyyteen kantaa, mutta siinä toimii lippanvaihdot ja lataukset muistaakseni hyvin pitkälti niin kuin "oikeastikkin" ja aseet voivat jumittua kesken taistelun ym.

    Myös hyvin realistisen tyylisiä pelejä on nuo vanhat operation flashpointit. Niistä kyllä sitten löytyy jos jonkinlaista pikku detailia ja pulmaa päänvaivaksi asti. Grafiikat ovat nykymittapuulla huonot, mutta ryhmän johtaminen, ajoneuvot ym. on hyvin yksityiskohtaisesti tehty ja aseet toimivat myös melko oikeanlaisesti.

  • Ja kun realistisuutta halutaan niin kyllähän sen pelin pitää loppua yhteen kuolemaan eikä sitä sen jälkeen enää koskaan voi pelata. Ei oikeassakaan elämässä herätä kuolleista.

  • Aseiden mallinnius ja kuolema laakista oli aikoinaan ensimmäisissä Rainbow Six peleissä. tuosta pati piipussa jutusta en kyllä muista varmasti, mutta kun kaikki mukana olleet lipaat oli ampunut vajaiksi, seuraava lippaan vaihto antoi vain vajaan lippaan käyttön. Samoin ase viritettiin vain tehtävän alussa. Aseita oli mukana vain kaksi, pääase ja käsiase. Tosin näitä pelejä ON edelleenkin missä ei voi kantaa kaikkia mitä löytää mukanaan.
    Moninpelissäkin kun tehtävässä kaatui, niin pysyi kuolleena kunnes muu ryhmä oli saanut tehtävän päätökseen tai viimeinenkin ryhmästä oli vainaa.
    Mutta nykyisin kun pelejä tehdään Casual pelaajille, realistisuuteen ei pyritä. rainbow six sarjakin on muuttunut taktisesta hiiviskelystä samanlaiseksi putkijuoksu mössöksi kuin kaikki muutkin.

    Ei voi kuin todeta, että kyllä ennen oli paremmin.

  • taas joku airsoft-nörtti täällä avautuu pelien realismista :DD nää on näitä samoja jotka hakee armeijassa tarkka-ampujakoulutukseen koska ne on niin hyviä snipereitä CS:sä :D

  • Jospa ne käyttää hollywoodaseita siinä mallinnuksessa, esim. jack bauerin käsiasetta,,

  • "Myy tietokoneesi ja osta haulikko,siinä ei lennä hylsyt kumpaankaan suuntaan.On takuulla realistinen ja aidonoloinen."

    Puoliauttomaatti -ja pumppuhaulikossa lentää kyllä.

  • Myy tietokoneesi ja osta haulikko,siinä ei lennä hylsyt kumpaankaan suuntaan.On takuulla realistinen ja aidonoloinen.

  • 1. Hylsyt eivät lennä, vasematla puolelta ulos flashpointin dragon rising, red river ja arma 2.n pelisarja.
    http://aijaa.com/v.php?i=000948212726.jpg

    2. Edellä mainituissa, kaikissa ei tapahdu kyseistä.

    3. Flashpointin red.r. pati ei häviä piipusta, samoin rekyyliä on, sarjatulella aika mahdotonta osua tarkasti paremmin pärjää kertalaukauksilla.

    4. Dragon.r., red.r. arma 2.ssa, aseet eivät ole painottomia, meno hidastuu.

    5. Dragon.r., red.r. arma 2.ssa, ei voi kantaa panoksia varuskunnalle, pitää hakea panoksia, vihollisen panokset yleensä
    ei sovi.

    6. Aseet jumiutuu kyllä, dragon.r. red.r. muistakseni arma 2.ssa tais cod black ops.ssakin tapahtua kyseistä.

    Tähtäimet on aina kohdallaan vaikka aseen yli ajaisi tankilla.

    Taitaa pitää lähes kaikissa paikansa, en nyt sano heti että kaikissa toteutuu joka aseen kohdalla jossakin meni toimimattomaksi ei auttanut jumiutumisen korjaus taitaa olla dragon.r. sekä myös 3.ssa edellä mainituissa, ei aina välttämättä ole edes panoksia aseissa ja määrät vaihtelevat.

    Ja nämä virheet löytyvät myös ns. reaslistisuuteen pyrkivistä sota simuista.

    Helpomissa kyllä, pelin vaatimustasoa nostamalla alkaa yleensä tulla ominaisuuksia lisää.

    Tähtäimien säätäminen näppäimistöllä ja yleensä peleissä, alkais mennä jo pelaaminen hankalaksi, varsinkin jos viholliosjoukkoja on samaan tahtiin sitten on jo parempi lähteä värikuula maailmaan tai todelliseen sotaan, kai ne halukkaita eturintaan palkaa.

    Edellä mainituissa voi antaa komentoja, niissä haavoitutaan jotuu pyytämään ensiapua, sekä antamaan, flashpointeissa voi määrättyyn pisteeseen asti tilkitä itse itseään jos ehtii, tai sitten saa heti kuolettavan osuman sekä kranaatit, miinat, hekot.....

    Vihollinen alle 30m päässä, dragon.r. pelissä, niitä riitää siellä 4.n joukolle yksi tunarointi väärässä paikassa, voit pärjätä kentällä vielä pitkään yksinkin <1 t>, 99% varmuudella et saa tehtävää hoidettua lopuun, vaikka peli antaakin käyttää kenttää todella vapaasti.
    http://aijaa.com/v.php?i=006478212475.jpg

    Kuitenkin ne ovat vain pelejä, ajan kulua.

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista