Kysy

4 vastausta

  • Lyijyakku on suosittu vaihtoehto, kun hinta halutaan pitää edullisena eikä akun paino tai tila ole rajoittava tekijä.
    Lyjyakun etuina ovat myös tekniikan tunnetut ominaisuudet, käyttövarmuus, vähäinen huoltotarve, kierrätettävyys.

    Lyijyakku on kyllä kehittynyt siinä missä muukin tekniikka. Geeliakut, spiraalikennot yms.

  • Ja jatketaan Vapaakoodarin asiallista vastausta.

    Litiumakkujen ongelmat (riskit) on jo nähty mm. Boeing 787:n ja matkapuhelimien kohdalla.

    Tulevaisuudessa niitäkin varmasti auton akkuina nähdään. Tai on tietenkin sähköautoissa jo nähtykin, mutta ongelmat ovat olleet samanlaisia kuin edellä mainittujenkin kohdalla.

    Esim: http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/...a/201241103/304

  • Lisätään vielä se että lyijyakut kestävät pakkasta paremmin kuin litinium akut. Geeli akkuja sun muita löytyy niinkuin vapaakoodari sanoikin mutta tämä nostaa hintaa.

  • Ei se lyijy ole sieltä hyytelö- tai AGM akuista mihinkään hävinnyt, ainoastaan se elektrolyytti on erilaisessa muodossa. Hyytelöakussa se on hyytelömäisenä ja AGM akussa se on lasikuitimattoon imeytettynä.

Suosituimmat aiheet

Lisää aiheita

Uusimmat tapahtumat palvelussa

Aktiivisimmat käyttäjät

Näytä koko lista